pondělí 5. května 2014

Cuketové řezance s kuřecí směsí

Že nemáme cuketu moc v oblibě? Měli byste jí dát aspoň ještě jednu šanci. Je to naprosto skvělá zelenina a to hlavně při redukci. Obsahuje naprosté minimum kalorií (18kcal na 100g) a asi 90% vody. A jako bonus v sobě ukrývá velké množství vlákniny, vápník, horčík nebo karoten a z vitamínů hlavně vitamíny A, E a B. (A to především ve slupce. Další její skvělá vlastnost je, že nemá příliš výraznou chuť, takže ať ji přidáte kamkoliv, nic nezkazíte. Dokonce jí můžete snížit celkový počet kalorií třeba ve vaší oblíbené buchtě či jiném dezertu. :)
No a pokud mluvím konkrétně o těchto řezancích.. Naprosto skvělé :) Lehké, neobvyklé a hlavně.. Kde najdete přílohu do 40kcal? :)



Ingredience:

100g kuřecích nudliček
1/2 červené papriky
1/2 cibule
provensálské koření 

200g cukety
70g bílého jogurtu (do 3% tuku)
10-15g Gervais 
(sezamové semínko, koření)


Postup:

Klasicky jsem si připravila na troše olivového oleje kuřecí směs z masa, papriky, cibule a provensálského koření (můžete trochu osolit).
Poté jsem cuketu postupně celou naškrábala škrabkou a nasucho restovala na kvalitní panvi. Můžete okořenit nebo oslolit, já jsem to nechala přírodní a bylo to dobré. :)
Na konci můžete přidat trochu sýru Gervais smíchaného s bílým jogurtem. (I s jogurtem a sýrem se dostanete na 100kcal, což je stále skvělé, vzhledem k tomu, že příloha tedy dohromady obsahuje: 8,2g sacharidů!!; 7,7g bílkovin 4,7g tuků a 1,8g vlákniny :)
Přizdobila jsem sezamovým semínkem. :)
Dobrou chuť :) 

1 komentář:

  1. Cuketu miluju, nezklamala mě snad ani jednou. A to ani, když jsem ji přismahla. :D

    OdpovědětVymazat