úterý 25. března 2014

Recenze: Nut3tion- Syrovátkový protein WPC 80%



Recenze: Nut3tion- Syrovátkový protein WPC 80%

Asi před 2 měsíci jsem na tomto skvělém blogu vyhrála shaker na protein, syrovátkový protein a k němu 3 blistry s příchutěmi (čoko, vanilka, granátové jablko). 
Rozhodně nejsem člověk, co by to do sebe ládoval denně několikrát. Dávám si ho 1x-4x týdně. Vždy podle zátěže. Takže žádné radikální výsledky z něj pochopitelně mít nemůžu. Ale svaly postupně rostou, čemuž možná  trošku protein dopomohl.

Složení

Protein obsahuje přes 80% bílkovin, což normálnímu smrtelníkovi a nekulturistovi naprosto stačí. Může se pyšnit poměrně vysokým obsahem BCAA a glutaminu. Jako jeden z mála proteinů neobsahuje žádné přidané látky (chemické látky, éčka, barviva nebo konzervanty).

Nutriční hodnoty na 100g: 1721kJ/407kcal, bílkoviny 80g, sacharidy 8g, tuky 7g.

Aminokyselinový profil:
AminokyselinaObsah v %
Alanin4,96
Arginin2,64
Asparagová kyselina10,35
Cystein1,69
Glutamová kyselina17,63
Glycin1,8
Histidin1,8
Isoleucin5,7
Leucin10,35
Lyzin9,4
Metionin2,01
Fenylalanin3,06
Prolin6,44
Serin4,96
Treonin6,86
Tryptofan1,48
Tyrozin2,96
Valin5,81

Dávkování:

Výrobce doporučuje dát si 40g proteinu ve 3dcl vody. Já si vždy dám 30g a míchám různě. O tom později.


Proč užívat protein? Pro koho je určen?

Mnoho lidí má protein zafixován jako frajeřinku, co neodmyslitelně patří k nabušencům ve fitku. Někteří to dokonce berou jako něco špatného, snadhraničícího s anaboliky. A největší strach z něj mají samozřejmě ženy, které se bojí, že se by jim po nich mohly narůst svaly na rukách či nohách neskutečných velikostí. Musím vás zklamat, není tomu tak. 
Protein je skvělý po větší zátěži (hokej, cyklistika, fotbal i běh). Urychluje regeneraci svalů a vyživuje je. 
Pokud se stále bojíte nárůstu svalů či dokonce tukové tkáně, je pravdou, že pokud neužíváte proteinový prášky s rozvahou, přibrat můžete. Vše je to o tom, jestli si proteinový nápoj dáte "jen tak" po tréninku a pak se dorazíte dalším jídlem, nebo jestli jej do jídelníčku zařadíte jako plnohodnotné jídlo. 
Pokud chcete hubnout, měl by nápoj nahradit právě jedno z jídel denně a to nejlépe po tréninku. Nebojte se, že byste po proteinovém nápoji měli hlad. Zasytí vás minimálně na 2 a půl hodiny a můžete si k němu dát třeba kousek ovoce. Navíc se po něm necítíte nijak přecpaně. Prostě vám tak akorát padne do žaludku a cítíte se dobře a lehce (aspoň já to takhle mám).


Proč tento protein?

(Spíše jde o výhody neochucených proteinů obecně :)

Přiznám se, že moc proteinů jsem nevyzkoušela. Ale když už, všechny mi připadaly nehorázně sladké. Podle mě, pro člověka, který se snaží zhubnout a trošku si odvyknout od sladkých chutí, jsou ty přeslazené proteiny naprosto nevhodné. Nemluvě o tom, že jsou to zbytečné chemické látky a barviva navíc. 
Dále mě vždy mrzelo, že si protein nemohu přidat třeba do slaných placiček, či koláčů. A neochucený protein je skvělé řešení. :)
Další věcí, co může být u ochuceného proteinu problém je, že máte stále to samé dokola. Neříkejte mi, že vám po měsíci ta stále stejná příchuť nezačne aspoň trošku lézt krkem. Tady si můžete dát každý den jinou příchuť a všemožně experimentovat. :)

Tak si to shrneme v bodech:
  • Můžete si dle libosti regulovat sladkost
  • Můžete si jej přidat i do slaných jídel
  • Rozmanitost, každý den jiná příchuť
  • Cena (399,- za kilo? Myslím že paráda. :)
  • Žádné přidané látky!!!

Nevýhody

Ano, nic není dokonalé a bez chyb. I tento protein má svá proti. Například tabletky s příchutěmi se docela špatně rozpouští. Ale když si je předem trošku nadrtíte, je to bez problému.
Taky mi moc nevyhovuje chuť, když jsem si protein dělala jen tak neochucený. Cítím tam takovou zvláštní pachuť. Ale nic hrozného, dá se to v pohodě vypít. Ale dělala jsem si ho pouze s vodou, je možné, že kdybych přidala trošku mléka či podmáslí, chuť by byla lepší. Někdy to vyzkouším. :)
A taky trochu pění. Já osobně to za žádné negativum nepovažuju, pěnu mám ráda. Ale dost lidí s tím má problém, tak to radši zmiňuju. :)

Opět v bodech:
  • Docela špatná rozpustnost tabletek s příchutěmi
  • Chuť bez příchutě, pouze s vodou
  • Vyšší pěnivost

Jak si ho připravuji já?

A nakonec přídám pár tipů, jak chutná protein mi. :)

Banán
30g proteinu
1/2 banánu
200ml vody
100ml mléka

Ilustrační foto

Granátové jablko
30g proteinu
150ml nízkotučného podmáslí
voda
1/2 tabletky s příchutí granátového jablka

Koko-čoko
30g proteinu
100ml nízkotučného podmáslí
asi 200ml vody
asi 100g tvarohu
kokos dle chuti
1/2 tabletky s čokoládovou příchutí

Lesní mámení
30g proteinu
asi 70g mražené lesní směsi ovoce
200ml nízkotučného podmáslí
asi 100ml vody
1/2-1 tabletka s vanilkovou příchutí
(někdy dám méně podmáslí a přidám tvaroh)
Tento poslední je podle mě naprosto nejlepší. Vanilková chuť se parádně hodí k lesnímu ovoci. Dovolím si říct, že jsem snad nikdy nic lepšího nepila. :) Fakt to musíte zkusit! :)
EXTRA TIP na horké letní dny!
Místo vody dejte zamražené kostky ledu, parádně to osvěží. 

2 komentáře:

  1. Tenhle protein máme doma a využívám ho do pečení pro navýšení bílkovin. Super pomůcka. :)

    OdpovědětVymazat
  2. No konečně článek, které mi pomohl se rozhodnout ! Já hodně dlouho uvažovala, zda si mám protein koupit nebo ne... Tvůj článek mi pomohl se rozhodnout a už mám protein doma :)

    OdpovědětVymazat