pátek 28. března 2014

Rýžovo-meruňkové muffiny

Rýžovo-meruňkové muffiny

Tak mám za sebou svou premiéru se šmakounem. Dlouho jsem odolávala, ale nakonec jsem to prostě nevydržela. Jako bych i tak neměla dost odepírání a překonávání. :P
Sáhla jsem po meruňkovém. Jako milovnici sladkého mě prostě lákal nejvíc. A hned jsem samozřejmě přemýšlela co s ním. Dát si ho jen tak s tvarohem nebo nakrájet do obyčejné ovesné kaše je pro mě nuda. :D Tak jsem opět trošku zaexperimentovala. No a tohle z toho vzniklo. Myslím, že to ocení hlavně milovníci rýžového nákypu a šmakouna. J


Ingredience:

80g rýže (suchý stav)
200ml mléka
50g šmakouna (1/4 balení)
3 bílky
35g sušených meruněk
20g nasekaných mandlí na maličké kousíčky
Asi 5 kapek vanilkového extraktu
Skořice
Stévie (nebo jiné sladidlo)


Postup:

Rýži jsem si klasicky připravila podle návodu s troškou soli. Pak jsem ji zcedila a dalavařit znovu, tentokrát ve 200ml mléka a 100ml vody. Přidala jsem i skořici a vanilkový extrakt. Vařila jsem na mírném až středním ohni s občasným zamícháním, dokud pěkně nezhoustla. Pak jsem do ní nastrouhala najemno šmakouna, přidala na kostičky nakrájené meruňky, mandle a sníh tuhý ušlehaný z bílků. Celé jsem to pořádně zamíchala a pak dosladila. Pozor, šmakoun je sám o sobě sladký, tak ať to nepřeženete a nepřesladíte si to. J
Naplnila jsem formičky (vyjde vám to asi na 7-8 muffinů, záleží jak máte velké) a v troubě pekla asi na 150°C 45minut. Ale záleží to na vás, jestli je chcete mít spíše sušší nebo vláčné. J
Nakonec jsem udělala čepičku z tvarohu, sušené meruňky a trošky nasekaných mandlí.

Dobrou chuť. ;)

Výživové hodnoty (1 muffin- 1/8 receptu):
Energie: 84,5kcal/355kJ
Bílkoviny: 4,6g
Sacharidy: 12,8g
  z toho cukry: 3,2g
Tuky: 1,7g
(bez tvarohu a přízdoby)





Žádné komentáře:

Okomentovat