úterý 8. dubna 2014

Cuketové placičky s kuřecím masem

Cuketové placičky s kuřecím masem

Nepatříte zrovna mezi fanoušky cukety? Zkuste jí dát šanci. Já ji mám poslední dobou v oblibě víc a víc díky její nevýrazné chuti, která se dá dopasovat naprosto ke všemu. Můžete ji přidat snad všude. Na chuti se to nijak výrazně neprojeví a energetická hodnota se vám sníží. Co chcete víc? :)
S cuketou se dají vyčarovat různé, opravdu dobré sladké variace. Dneska jsem ale dostala nápad, že si ke kuřecímu masu udělám placičky právě z cukety. Prošla jsem si na netu pár receptů a pak si sama vymyslela vlastní recept, do kterého jsem použila jen to, co mi z ostatních receptů chutná a taky jsem samozřejmě hleděla na to, aby to bylo co nejzdravější. :)
Ani nevíte jako jsem měla radost, když jsem vytáhla plech s placičkami a zjistila, že jdou krásně sundat z pečícího papíru. A chuťově.. Lahoda. :) Fakt jsem nečekala, že se tak povedou. Vyzkoušejte sami. :)
Jo a mimochodem, výživové hodnoty jsou skvělé :) Díky poměrně nízkému počtu sacharidů a vysokému podílu bílkovin jsou super i k večeři a samozřejmě i ke svačině. :)

Ingredience (2 porce):

Placičky:
240g nastrouhané cukety (ještě nezbavené šťávy)

35g ovesných vloček
35g eidamu (30%)
1 střední cibule
1 větší stroužek česneku
1 vejce
sůl, pepř, bazalka, majoránka


Kuřecí maso:
2 plátky kuřecího
zelenina
20g Geravis natural
60g bílého jogurtu (2,5-3%)
libovolné koření

Postup:

Oškrábala jsem a nastrouhala jsem cukinu. Pak jsem ji lehce osolila a nechala chvilku odležet, aby pustila šťávu. Mezitím jsem si na kapce oleje osmahla cibulku, po chvilce jsem přidala na plátky nakrájený česnek (můžete prolisovat) a přilila jsem kapku vody, aby se to nepřipálilo. Pak jsem z cukety opravdu důkladně vyždímala přebytečnou vodu a do ní jsem vysypala ovesné vločky, aby šťávou nasákly. Pokud máte šťávy málo, můžete přidat trošku vody.
Když jsou vločky nasáklé a měkké (asi po 10 minutách, lepší je použít jemné ovesné vločky, nasáknou rychle), přisypala jsem je společně s nastrouhaným sýrem, vejcem, osmahlou cibulkou a česnekem k cuketě. Pořádně jsem promíchala a pak už jen dochutila dle chuti pepřem, majoránkou a bazalkou. Můžete i trošku osolit.
Na plech jsem si dala pečící papír a tvarovala jsem placičky. Z tohoto množství mi jich vyšlo 9.
Dala jsem péct do vyhřáté trouby na 180° asi na 40 minut. Asi po 25 minutách jsem trošku ztlumila. Musíte to hlídat, záleží na troubě. :)

No a maso.. To si můžete udělat jakékoliv, protože cuketa má neurčitou, jemnou chuť, takže se hodí ke všemu :)
Já jsem si jen osmahla okořeněný kuřecí plátek na kapce oleje a po chvilce přidala nakrájený pórek, bílou papriku a rajče. Osmahnutou zeleninu jsem polila jogurtem smíchaným se sýrem Geravis roztopeným v mikrovlnce.

Dobrou chuť :)

Výživové hodnoty placiček (1/2 receptu=1 porce)
Energie: 182kcal
Bílkoviny: 13g
Sacharidy: 16,4g
Tuky: 7g
Vláknina: 3,8g


4 komentáře:

  1. Tak to je super tip, určitě vyzkouším. Akorát doufám, že nevadí, když vynechám sýr :) A jinak, máš pěkné stránky :) Blanka

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuju. :) No, to nevím jestli to pak bude tak pěkně držet. Zkus to něčím nahradit... Třeba zkus přidat vajíčko. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Dneska jsem "ukuchtila" cuketové placičky podle Klárky a musím potvrdit, že jsou moooc a mooooc dobré :)
    Namísto tvrdého sýru jsem zvolila mozzarelu light a bylo to v poho.

    Takže Klárko, ještě jednou dík a dnes Tvoje placičky vložím do skupiny Dietní jídla na FB, samozřejmě s odkazem na Tvé stránky jako zdroj receptu :) Těším se na Tvé případné další recepty :)
    Blanka

    OdpovědětVymazat
  4. Jéé, tak to mám velkou radost že chutnaly. :)
    Děkuju. :)

    OdpovědětVymazat