úterý 15. dubna 2014

Domácí Nutella

Tak jsem si v posledních dvou dnech udělala radost. :D Koupila si pár super věcí a jsem zase o pár penízků lehčí. :D Takže zase nastane tvrdší režim, bude se šetřit. -_-

Už nějaký ten pátek jsem si pořád slibovala, že si udělám zase nějaké to oříškové máslo. :) Když jsem ve Sparu narazila na půlkilový pytel lískáčů o polovinu levnější (okolo 65,-) měla jsem jasno!

U lískáčů jsem neskončila. :P Našla jsem tam super pánvičky na lívance jenom za stovku. :) No přece jsem ji tam nemohla nechat. :D Takže vítejte dokonalé lívanečky (konečně je budou mít všechny stejný tvar, s naší křivou pánvičkou to někdy bylo o život, zvlášť když bylo řidší těsto..). Mimochodem, předchvilkou jsem si dodělala lívanečky na zítřejší snídani a řeknu Vám, že tohle byla nejlépe utracená stovka za hoooodně dlouhou dobu. Zítra bude receptík. :)  Lívanečky byly strašně rychle, VŮBEC se nelepily a pánvičku jsem skoro ani nemusela umývat. :) Za ty peníze.. Bomba :) Takže z toho plyne co? Všichni huráá do Intersparu. :D

No a aby toho nebylo málo, koupila jsem si knížku Život bez pšenice. Četla jsem o tom už několik zajímavých článků, tak jsem zvědavá. Taková škoda že o Velikonočních prázdninách opět nebudu mít čas na učení.. :( :D Později se o této knize určitě zmíním a zhodnotím ji. :)
No a do třetice čtvrtice všeho dobrého.. Konečně jsem si koupila Štíhlé nudle od Šmakouna. Jsem zvědavá ještě víc! :P


No dobře, teď už k tématu. :D Rozhodla jsem se udělat domácí "fitness Nutellu" :D Tu klasickou bych už teď asi pomalu nebyla schopna pozřít, jak je sladká.. Pokud jste milovníci hořkých věcí jako já, budete v sedmém nebi to mi věřte! :)
Nutella je BEZ JAKÉHOKOLIV PŘIDANÉHO CUKRU!! (pokud nepočítám tu trošku hořké čokolády). Ale pokud jste na sladší chutě, klidně přidejte med, agáve, stevii či jiné oblíbené sladidlo a myslím, že to bude mít k opravdové Nutelle chuťově opravdu blízko. :) Ta moje (podle mě) voní skoro stejně jako ta pravá :) A je taková krásně hořká. Už se těším až si ji někdy dám s rozmačkaným banánem, to bude teprve lahoda!! :)

Teď nějaké to porovnání hodnot (na 10g).

KlasickáNutella  Fit Nutella
Bílkoviny 0,6g 0,9g
Sacharidy 5,7g!!! 1,04g
       z toho cukry 5,67g!!! 0,3g
Tuky 3,16g 4g
Energie 55kcal 45kcal

Co se týče kalorií, až takový extrém to není, ale sacharidy jsou naprosto šokující. Nezalekněte se, že v této zdravé verzi je o trošku více tuku, jedná se pouze o zdraví prospěšný tuk, který nám pomáhá spalovat naše tukové polštářky. :) (Tuk v Nutelle pochází převážně z palmového oleje)
Navíc jste si jisti, že to máte bez zbytečných éček a jedná se opravdu o lískovooříškový krém (v pravé Nutelle je jich pouze 13%!!)
A to nemluvím o tom, že má méně kalorií než třeba arašídové máslo. :)

Ingredience:

120g lískových ořechů (nejlépe zbavených hnědé slupečky)
20g hořké čokolády (použila jsem 70%)
12g kakaa
30ml polotučného mléka (pokud chcete řidší verzi, dejte více)
15g Perla Tip (lehce snížila kalorickou hodnotu a dodala máslovou konzistenci, můžete jí dát i víc)
1ČL Vanilkového extraktu
necelá 1ČL skořice

Postup:
Nejdřív jsem s přestávkama mixovala ořechy. Ažtrošku pustily olej, přidala jsem všechny ingredience kromě mléka a opět mixovala s přestávkami asi 10 minut (vše záleží na výkonosti Vašeho mixéru). Pak jsem postupně přilévala mléko. Dejte ho tolik, aby vám vznikla požadovaná konzistence a opět promixujte, nbo pořádně promíchejte vařečkou. :) Pokud Vám to bude připadat málo sladké, přidejte libovolné sladidlo.. Může to být super i s banánem :) Ale s tím byste to pak museli rychleji spotřebovat.

Nutelly není moc, pouze přesnídávková sklenička. Ale radím dobře, více jí nedělejte! Pak se budete proklínat, stane se Vaší závislostí! :D
Budu zkoušet nové verze a pokud některá bude stát opravdu za to, opět zveřejním. :)





1 komentář:

  1. Ahoj, moc se mi tvůj blog a tvé recepty líbí :-) Hlavně tato nutelaaaa!!!! Stále sháním nějaké recepty bez mouky ale je jich žalostně málo. Nechci ji vyřadit asi uplně, ale omezit určitě. Také jsem ve fázi hubnutí a zpevnění postavy. Už jsem zhubla asi 12 kilo, ale pořád ještě tak 5 potřebuji. Moc Ti fandím a z fotek je vidět, jak se ti postavička krásně mění :-)

    OdpovědětVymazat