pátek 18. dubna 2014

Perníky

Za chvilku tu máme Velikonoce. A co by to byly Velikonoce bez perníčků? :) Vyzkoušejte tyhle, ze kterých nemusíte mít až tak moc černé svědomí. Nedoporučuju je ale těm, kteří nejsou zvyklí na celozrnné pečivo. Nečekejte žádné měkoučké, nadýchané perníčky. Jako každé celozrnné pečivo mají i tyhle perníčky takovou tu typickou strukturu. ;)
Uznávám..Ti zajíčci jsou trošku provokativní,
ale došlo mi to až jsem otevřela fotky v počítači.. :D

Ingredience:

180g rozmixovaných ovesných vloček
130g pšeničné celozrnné mouky
60g medu
20g másla
60g perla tip
2 vejce
40g třtinový cukr
necelá lžička jedlé sody
minimálně 1 lžička perníkového koření
1 bílek na pomazání

Postup:

Smíchala jsem ovesné vločky, mouku, třtinový cukr, sodu a perníkové koření. Pak jsem si do mikrovlnky dala roztopit máslo, perlu a med a pak je i s vejci přidala k sypké směsi. Rukama jsem vypracovala těsto a asi na 2 hodinky dala do ledničky odpočinout. Pak už jsem jen vyválela a vykrajovala :) Pekla jsem na 150° asi 15 minut. Ale to záleží na troubě a tloušťce perníčků. ;)
Těsto vyšlo přesně na 2 plechy. Můžete ozdobit třeba mandlemi. :)
A až vytáhnete z trouby, pěkně pomazat bílkem ať to máte krásně lesklé. :)
Dobrou chuť

Mimochodem, každým dnem jsou lepší a lepší! :) Uskladněte v misce s víčkem..nádherně to provoní a po 2-3 dnech budou super! :)





Žádné komentáře:

Okomentovat