sobota 12. dubna 2014

Cuketový koláč s tvarohem

Cuketový koláč s tvarohem

Tak jsem zase tvořila. Najednou mě popadl okolo včerejšího odpoledne amok a šla jsem do kuchyně s tím, že si upeču něco dobrého na snídani. :) Chtěla jsem konečně vyzkoušet cuketu dát do buchty a taky do toho nějak zakomponovat datle. :) Když jsem to dávala péct, tak jsem litovala že jsem se do nějakého pečení pouštěla. :D Nevypadalo to zrovna 2x vábně a chuť taky nic extra.. Ale když jsem to ráno vyzkoušela, byla jsem fakt překvapená :) Vznikla z toho fakt zajímavá chuť. Krásně vláčná buchta se s tvarohem na ní dokonale doplňovala.. LAHODA! :)

Ingredience:

Těsto:
35g strouhaného kokosu
1,5 lžíce kakaa
1/4lžičky sody
1 malá nastrouhaná cuketa
1 rozmačkaný banán
1 vejce
1 bílek
asi lžička skořice
voda dle potřeby dávala jsem asi 20-30ml

Vrch:
200g tvarohu
35g sušených datlí
15g proteinu (měla jsem bez příchuti, ochucený bych nedávala, s datlema by to bylo přeslazené)
15g strouhaného kokosu

Postup:

Dala jsem si vyhřát troubu na 180°.
Pak jsem si smíchala kokos (35g), kakao, sodu a skořici. Pak jsem přidala cuketu, banán, vejce i bílek a pořádně promíchala. Můžete trošku přisladit (poprášila jsem trošičkou stévie) a doředit vodou (či mlékem) ať to má lepší konzistenci. Dala jsem péct asi na 30 minut. Ale musíte zkoušet. Záleží na tom, do jaké formy to dáte a jak to bude vysoké. Zkoušejte špejlí střed. :)
Po vytáhnutí jsem nechala vychladnout a mezitím si v mixéru co nejvíce rozmixovala datle (pravda, nic moc.. ten náš mixér za moc nestojí :D) a pak přidala tvaroh, protein a kokos. Vše pořádně rozmixovala a napatlala na dortík. :P
Nejlépe nechte uležet do druhého dne, krásně to nasákne. :)
Dobrou chuť.



2 komentáře:

  1. Miluju cuketové pečení!! :) děkuju za tip, určitě vyzkoušim! :))

    OdpovědětVymazat
  2. Tak ať chutná :) Pak klidně napiš, jak se povedl. :)

    OdpovědětVymazat