neděle 6. dubna 2014

Motivace


Motivace
Jak už jsem psala v předchozím článku, motivace je podle mě asi nejdůležitější věc, když chcete změnit svůj životní styl. A to nejen na začátku této cesty, ale hlavně by vás měla držet nad vodou, až přijdou ty období, kdy si tělo na režim zvykne a na nějakou dobu bude vaši snahu zredukovat tuk ignorovat. Právě v těchto obdobích mnoho lidí svou motivaci ztratí, a když vidí, že výsledky se dostavují pomaleji a nebo vůbec, jednoduše to zabalí a vrátí se do pohodlné zóny, kde byli předtím, než na změně začali pracovat. Opravdu chcete kvůli jednomu nezdaru zahodit týdny, či dokonce měsíce tvrdé práce na sobě? Všechno to odříkání, přemáhání, přesvědčování sebe samého?
Taky si myslím, že NE!
Pokud cítíte, že vás motivace pomalu opouští, nebo ji jen chcete posílit, čtěte dále. J
Dám vám pár tipů jak získat svou motivaci zpět. Každý z nich aspoň trošku funguje- vlastní zkušenost. J

Zápisníček, diář, deníček
Že jste už na vedení si deníčku staří? Hloupost! Že na to nemáte čas? Buďte struční a zapisujte si jen to podstatné.
Já jsem si pořídila velký diář. Napsala jsem si do něj začáteční míry, váhu.. Každý den jsem si zapisovala, co jsem snědla, co jsem vypila, jestli jsem si dala vodu s jablečným octem/citronem, jaký jsem měla sport, jestli jsem se dopustila nějakých „stravovacích hříchů“. Sem tam, když bylo více času a bylo co, tak jsem si nějaké období zhodnotila, jaké jsem udělala pokroky, co už mi nedělá takové problémy, nebo naopak v čem jsem selhala. Každý týden (ve čtvrtek) jsem připsala aktuální váhu. Taky jsem si tam psala různá motivační motta a citáty, co jsem zrovna někde viděla na netu, nebo jsem si nějaká vymyslela. Možná vám to přijde naprosto zbytečné, ale doporučuji vám si to alespoň pár dní vyzkoušet.  Mě osobně to dost motivovalo. Jedna věc je jen tak sníst čokoládu na posezení, i když vím, že nesmím. Druhá věc je to s těžkým srdcem napsat do diáře. Stydíte se za to, protože už to nemáte jen ve své hlavě, ale svěřili jste to „někomu“ jinému. Pro příště se poučíte a lépe si rozmyslíte, co si dáte do pusy.
Taky je to skvělé, když jste přesvědčeni o tom, že vše děláte dobře, ale stále se vám nedaří zhubnout. Můžete pak odborníkovi, nebo známému co se lépe vyzná jednoduše popsat, jak vypadají vaše stravovací návyky a sport a tak lépe zjistíte příčinu.
Navíc, když se vám opravdu podaří něco zhubnout a pak si deníček prolistujete, uvidíte za sebou kus práce. Uvidíte, jak byly těžké začátky, ale i přes to jste se dostali až tam, kde jste dnes. To vám dá další sílu jít dál a budete na sebe patřičně hrdí.

Motivace kam se podíváš
Určitě už máte aspoň trošku představu o tom, jak byste chtěli vypadat. Zapátrejte trochu na internetu a postahujte si co nejvíc obrázků, na které když se podíváte, řeknete si: „Jo, stojí mi to za to, tohle dokážu.“ Nejlepší bude, když si je vytisknete a dáte na viditelná místa. Já jsem si udělala véélkou nástěnku s fotkami a motivačními citáty nad psacím stolem, udělala jsem si koláže se spoustou fotek na pozadí obrazovky na notebooku, dala si motivační fotku na odemykací obrazovku telefonu, vytiskla si nějaké fotky na peněženku (Z venku, aby mě ani nenapadlo utrácet za kalorické bomby. Když jsem ji ztratila, byla to sranda. Ani nechci vědět, kolik lidí ji vidělo. :D Ale hlavně že se našla.) Skvělé je, dát si pár fotek i na ledničku. J
Je mi úplně jedno, co si lidi myslí, když vidí na mojí peněžence nebo mobilu fotky „polonahých“ vyrýsovaných koček. Známí už si zvykli a co je mi po tom, co si myslí ten zbytek. Možná ze začátku schytáte pár posměšků, jestli jste si jisti svou orientací. Nezbývá než to ignorovat, ony je ty blbé poznámky přejdou. Až se vám podaří dosáhnout toho, co chcete, budete se smát vy ;)
Vaše cíle mohou být sice různé, ale pro ty z vás, kteří se snaží dosáhnout trochu vypracovanější postavy jako já, mám pár motivačních videí. J




Důvody
Sepište si na kus papíru nebo rovnou do diáře své důvody proč chcete zhubnout a změnit svůj životní styl. Čím víc jich bude, tím líp. Když budete na dně, zkuste si je projít a připomenout si proč to všechno.. Přidejte třeba i nějaké události nebo akce, kde chcete vypadat už líp a být tam prostě fit. Uvidíte, že vám to pomůže se lépe hlídat.

Odměny
Myslím si, že každý si jednou za čas zaslouží menší odměnu za to, že splnil, co si předsevzal. Já jsem si sepsala zhruba za každé druhé shozené kilo nějakou tu menší odměnu. Měla jsem tam třeba tyto: koupit si nový mobil (stejně bych si ho koupila, ale takhle jsem musela počkat, až bylo „něco dole“ a koupila si ho až pak), nechat se ostříhat, udělat si arašídové máslo. Jako poslední položku mám „překvapivě“ pořádně provětrat šatník a hlavně peněženku. :D Ještě že mám z Vánoc tolik poukázek. J
Prostě si napište něco, co byste si stejně pořídili. A nebo si tam zařaďte jen drobnosti, které vás finančně nezruinují.
Naprostá blbost je, dát si po shozeném kilu za odměnu kýbel zmrzliny. Snažte se, aby se odměny nezdravých jídel moc netýkaly. A když už, tak aby to bylo opravdu výjimečně.

Najdi si parťáka
A asi jedna z nejlepších a nejúčinnějších věcí na motivaci. Najděte si někoho, kdo do toho půjde s vámi. Budete se navzájem motivovat, podporovat, radit si, sportovat, hecovat se, odměňovat se, plánovat, odměňovat se.. Není nic lepšího, než pořádně probrat s někým, kdo je na tom podobně jako vy super článek, který jste včera četli na netu, pustit se s někým do zajímavé výzvy nebo se odhodlat a spáchat společnou premiéru v posilovně. Takovou kámošku mám a upřímně nevím, co bych bez ní dělala. S největší pravděpodobností bych dnes nebyla tam, kde jsem (co se zdravého životního stylu týče). Posíláme si recepty, články, dáváme si rady, podporujem se, sportujem, nakupujem spolu zdravé jídlo, dokonce se střídáme ve vaření obědů. :D

Ne nadarmo se říká: Ve dvou se to lépe táhne. J

3 komentáře:

  1. Ahoj,máš fakt skvělej blog ! Moc mi pomohl :) mám pár otázek: jak dlouho už dodržuješ takový režim ? jakých výsledků jsi dosáhla ? jak cvičíš ? a bylo by skvělý,kdybys mi poradila nějaké recepty z proteinů (jahodový),nejlíp koktejl :) děkuji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj,
      jsem ráda že se ti líbí a že to někomu aspoň trošku pomáhá. :)
      Se zdravým jídlem jsem koketovala už téměř 4 roky a i v minulosti se mi dařilo hubnout, ale od určité doby nastal zlom a kila šla nahoru.. Od nového roku jsem zase najela na stravu i intenzivnější pohyb. Od minulého léta mám dole +- 9 kilo, když to počítám od nového roku tak 7. Centimetry taky zapisuju, ale to kdyžtak zveřejním aspoň po půl roce. Teď poslední dobou to jde strašně pomalu. Měla jsem úraz a byla často nemocná. Ale zas to musím rozjet naplno. :)
      Jinak cvičení.. mívám 5x-6x týdně kardio (kolo, brusle, běh, fotbal, zumba) a mívala jsem 4x-6x týdně nějaké to posilování doma tak 40min. (Střídala jsem jeden den břicho a druhý den nohy, zadek a ruce). Ale svalů mám docela dost, tak se teď spíše zaměřuju na shazování. Občas zajdu do posilky nebo zařadím HIIT třeba T Shauna. :)
      A s jahodovým proteinem nemám žádné zkušenosti..ale určitě bude dobrý s vanilkovým extraktem nebo zkus přidat tvaroh či bílý jogurt. :)

      Vymazat
  2. Ahoj moc se mi líbí tvůj blog .. Chtěla bych se zeptat co bych neměla jíst? A ztratí se moc prsa?

    OdpovědětVymazat